Nummer K v K; 66920833
BTW-nummer; NL 8567.52.927.B01
Bank/IBAN; NL64RABO01265.54.706
telefoon; 06-12909333
fax; 084-2288335
emailadres;
emailformulier; klik
<hier>
wanneer u geen emailsoftware gebruik
- BRIMA-Handel is een handelsonderneming die bemiddelt bij aan- en verkooptransacties.
- BRIMA-Handel treedt op als partner voor zowel bedrijven als particulieren.
- BRIMA-Handel bemiddelt voor haar klanten in zowel aankoop- als verkooptransacties.
- BRIMA-Handel voert -voor zover gewenst- voor u de (prijs)onderhandelingen.
- BRIMA-Handel levert voor u éxtra voordeel op bij verkoop van gebruikte artikelen. Afwijkend van het Kringloopcentrum laat Brima u delen in de mogelijke opbrengst van het artikel.
- BRIMA-Handel bemiddelt voor zowel nieuwe als voor gebruikte goederen.
- BRIMA-Handel verzorgt de veiling én het transport van uw antieke goederen naar de veiling.
- BRIMA-Handel speurt op basis van uw zoekopdracht naar het gewenste artikel en kijkt daarbij tevens naar de optimale prijs.
Enkele concrete voorbeelden !
- U wenst een artikel of object te kopen of te verkopen, maar u wilt vooralsnog anoniem blijven.
- U wilt een nieuwe/andere auto kopen maar voert niet graag zelf de (prijs-)onderhandelingen. Ook de verkoop van uw oude auto kunt u door BRIMA-Handel laten verzorgen.
- Zoek- of onderhandelingsopdrachten voor objecten vanaf 500,00 euro en hoger.
- Uw bedrijf heeft nog oude voorraden dan wel restpartijen liggen die opgeruimd dan wel verkocht kunnen worden.
- Of objecten die u heeft verkregen uit een faillissement.
- Artikelen en objecten die te waardevol zijn om zo maar naar de Kringloop te brengen. Bij BRIMA-Handel ontvangt u in elk geval een deel van de waarde zélf.
- U gaat samenwonen en heeft één (groot deel aan) huisraad boventallig en wilt dat deel verkopen. Dit kan eveneens aan de orde zijn bij emigratie of overlijden (van een naaste).
- In geval van alleen/zelfstandig wonen moet een volledige huisraad worden aangekocht. U weet wat u hebben wilt en kunt BRIMA-Handel inschakelen voor een zoekopdracht voor gunstige voorwaarden.
- Aanschaf van specifiek benoemd nieuw meubilair en overige huisraad (met name wit- of bruingoed). BRIMA-Handel gaat op zoek naar gunstige (prijs-)voorwaarden.
Kijk bij de voor een uitgebreide fotoreportage waaruit blijkt voor welk soort omstandigheden onze bemiddeling wordt ingeroepen.
TARIEVEN (Particulieren en Bedrijven) !
Hieronder staan de tarieven voor bemiddeling bij de verkoop van diverse 2e-hands artikelen. Deze tarieven zijn incl. voorrijkosten, het maken van eenvoorraadlijst, het op locatie foto’s maken en de communicatiekosten om de juiste koper te vinden, ook advertentiekosten zijn merendeels inbegrepen.
De percentages worden berekend over de gerealiseerde verkoopprijs van het betreffende artikel en in principe per object tenzij anders wordt overeengekomen. Alle bedragen zijn exclusief btw. Tarieven voor de verkoop van bestratingsmaterialen gaan per transactie in overleg.
verkoopprijs per object; | percentage; |
€ 0,-- t/m € 500,-- ; | 50,0% |
€ 501,-- t/m € 1.000,-- ; | 40,0% |
€ 1.001,-- t/m € 1.250,-- ; | 35,0% |
€ 1.251,-- t/m € 1.500,-- ; | 25,0% |
€ 1.501,-- t/m € 2.000,-- ; | 20,0% |
hoger dan € 2.000,-- | nader te bepalen |
Alle advertentiekosten zijn voor Brima-Handel tenzij anders overeengekomen. Advertentiekosten voor auto’s worden altijd doorberekend aan de cliënt. Neem op en maak een vrijblijvende, kosteloze afspraak.
Statement van KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect-, gevestigd aan depotlocatie;Broekstraat 10 6999 DH HUMMELO, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens; www.klinkercentrale.nl, www.brima-handel.nl en www.klinkerdirect.nl
Bezoekadres/depot; Broekstraat 10 6999 DH HUMMELO
Postadres; Koksgoedweg 5-A 7031 GD WEHL
Mobiel; +31 612909333
Esther Schenning is de 'Functionaris Gegevensbescherming' van KlinkerCentrale V.O.F. –tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect-. Zij is te bereiken via
Persoonsgegevens die wij verwerken
KlinkerCentrale V.O.F. –tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt.
Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam eo Bedrijfsnaam
- Geslacht
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Locatiegegevens
- Bankrekeningnummer
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als u er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:- Het afhandelen van uw betaling- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren- Om goederen en diensten bij u af te leveren- KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- verwerkt ook persoonsgegevens als wij hier wettelijk toe verplicht zijn, zoals gegevens die wij nodig hebben voor onze belastingaangifte.
Geautomatiseerde besluitvorming
KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- neemt niet op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect-) tussen zit.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- bewaart uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens:
(categorie) persoonsgegevens; ==> Bewaartermijn 7 jaar
Personalia; ==> Bewaartermijn 7 jaar
Adres; ==> Bewaartermijn 7 jaar
Telefoonnummer; ==> Bewaartermijn 7 jaar
E-mailadres; ==> Bewaartermijn 7 jaar
Locatiegegevens; ==> Bewaartermijn 7 jaar
Bankrekeningnummer; ==> Bewaartermijn 7 jaar
Reden; dit is de wettelijke bewaartermijn
Delen van persoonsgegevens met derden
KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- verkoopt uw gegevens niet aan derden en verstrekt deze uitsluitend indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens. KlinkerCentrale V.O.F. –tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- gebruikt alleen technische, functionele en analytische cookies die geen inbreuk maken op uw privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op uw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en uw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld uw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. U kunt zich afmelden voor cookies door uw internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kunt u ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van uw browser verwijderen.
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
U heeft het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast heeft u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door KlinkerCentrale V.O.F. –tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- en heeft u het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat u bij ons een verzoek kunt indienen om de persoonsgegevens die wij van u beschikken in een computerbestand naar u of een ander, door u genoemde organisatie, te sturen.
U kunt een verzoek tot inzage, correctie, verwijdering, gegevensoverdraging van uw persoonsgegevens of verzoek tot intrekking van uw toestemming of bezwaar op de verwerking van uw persoonsgegevens sturen naar
Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door u is gedaan, vragen wij u een kopie van uw identiteitsbewijs met het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie uw pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van uw privacy. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek.
KlinkerCentrale V.O.F. –tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- wil u er tevens op wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
KlinkerCentrale V.O.F. -tevens hodn BRIMA-Handel en tevens hodn KlinkerDirect- neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met onze klantenservice of via
|
|
||||
(gedeponeerde KvK op 25 september 2018.) |
|||||
artikel 1. Algemeen
2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Gebruiker, voor de uitvoering waarvan door Gebruiker derden dienen te worden betrokken. 3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overigens in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
Artikel 2. Offertes en aanbiedingen
2. Gebruiker kan niet aan zijn offertes of aanbiedingen worden gehouden indien de Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de offertes of aanbiedingen, dan wel een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of verschrijving bevat.
Artikel 3. Contractsduur; uitvoeringstermijnen, risico-overgang, uitvoering en wijziging overeenkomst; prijsverhoging
2. Foto’s geplaatst bij de diverse producten dienen als voorbeeld. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. 3. Is voor de uitvoering van bepaalde werkzaamheden of voor de levering van bepaalde zaken een termijn overeengekomen of opgegeven, dan is dit geen fatale termijn. 4. Bij de levering van een bestelling van nieuwe of gebruikte materialen is Gebruiker afhankelijk van levering door derden. Wanneer deze levering door derden uitblijft of vertraging ondervindt aanvaardt Gebruiker hiervoor geen enkele aansprakelijkheid. 5. Gebruiker zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren. Een en ander op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. 6. De opdrachtgever is er te allen tijde voor verantwoordelijk dat de losplaats voldoende ruimte biedt. Wanneer er onvoldoende ruime is, dit ter beoordeling aan de chauffeur, worden de extra transportkosten die hierdoor moeten worden gemaakt volledig in rekening gebracht bij de opdrachtgever. 7. Gebruiker heeft het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De toepasselijkheid van artikel 7:404, 7:407 lid 2, 7:408 lid 1, en 7:409 BW wordt uitdrukkelijk uitgesloten. 8. Indien door Gebruiker of door Gebruiker ingeschakelde derden in het kader van de opdracht werkzaamheden worden verricht op de locatie van de Opdrachtgever of een door de Opdrachtgever aangewezen locatie, draagt de Opdrachtgever kosteloos zorg voor de door die medewerker(s) in redelijkheid gewenste faciliteiten. 9. Levering geschiedt af bedrijf van Gebruiker. De Opdrachtgever is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat deze hem ter beschikking worden gesteld en hij is gehouden de staat van de zaak/het product op dat moment of vooraf op diens verzoek te inspecteren/keuren. Indien de Opdrachtgever afname weigert of nalatig is met het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, dan is Gebruiker gerechtigd de zaken op te slaan voor rekening en risico van de Opdrachtgever. Het risico van verlies, beschadiging of waardevermindering gaat op de Opdrachtgever over op het moment waarop zaken aan de Opdrachtgever ter beschikking staan. 10. Bij bestelling van gebruikte materialen tracht Gebruiker schoon te laden en te leveren. Geheel zonder grond of zand zal een levering echter nooit zijn; hiermee dient met een bestelling rekening te worden gehouden. 11. Gebruikte materialen en ook nieuw gebakken klinkers zijn niet maatvast, hier dient rekening mee te worden gehouden bij bestelling. De maatvoering zoals beschreven bij deze producten is dus indicatief. 12. Bij levering van betonklinkers kunnen soms bisschopsmutsen aanwezig zijn. 13. Gebruiker is gerechtigd de overeenkomst in verschillende fasen uit te voeren en het aldus uitgevoerde gedeelte afzonderlijk te factureren. 14. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd kan Gebruiker de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de Opdrachtgever de resultaten van de daaraan voorafgaande fase schriftelijk heeft goedgekeurd. 15. De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Gebruiker aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan Gebruiker worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Gebruiker zijn verstrekt, heeft Gebruiker het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en / of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de alsdan gebruikelijke tarieven aan de Opdrachtgever in rekening te brengen. De uitvoeringstermijn vangt niet eerder aan dan nadat de Opdrachtgever de gegevens aan Gebruiker ter beschikking heeft gesteld. Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat Gebruiker is uitgegaan van door de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens. 16.Te veel geleverde materialen wordt door Gebruiker niet teruggenomen of opgehaald. 17. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan. Indien de aard, omvang of inhoud van de overeenkomst, al dan niet op verzoek of aanwijzing van de Opdrachtgever, van de bevoegde instanties etcetera, wordt gewijzigd en de overeenkomst daardoor in kwalitatief en / of kwantitatief opzicht wordt gewijzigd, dan kan dit consequenties hebben voor hetgeen oorspronkelijk overeengekomen werd. Daardoor kan ook het oorspronkelijk overeengekomen bedrag worden verhoogd of verlaagd. Gebruiker zal daarvan zoveel als mogelijk vooraf prijsopgaaf doen. Door een wijziging van de overeenkomst kan voorts de oorspronkelijk opgegeven termijn van uitvoering worden gewijzigd. De Opdrachtgever aanvaardt de mogelijkheid van wijziging van de overeenkomst, daaronder begrepen de wijziging in prijs en termijn van uitvoering. 18. Indien de overeenkomst wordt gewijzigd en/of aangevuld, dan is Gebruiker gerechtigd om daaraan eerst uitvoering te geven nadat daarvoor akkoord is gegeven door de binnen Gebruiker bevoegde persoon en de Opdrachtgever akkoord is gegaan met de voor de uitvoering opgegeven prijs en andere voorwaarden, daaronder begrepen het alsdan te bepalen tijdstip waarop daaraan uitvoering gegeven zal worden. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van Gebruiker op en is voor de Opdrachtgever geen grond om de overeenkomst op te zeggen of te annuleren, ontbinden. 19. Indien Gebruiker met de Opdrachtgever een vast honorarium of vaste prijs overeenkomt, dan is Gebruiker niettemin te allen tijde gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of deze prijs zonder dat de Opdrachtgever in dat geval gerechtigd is om de overeenkomst om die reden te ontbinden, indien de verhoging van de prijs voortvloeit uit een bevoegdheid of verplichting ingevolge de wet- of regelgeving of haar oorzaak vindt in een stijging van de prijs van grondstoffen, lonen et cetera of op andere gronden die bij het aangaan van de overeenkomst redelijkerwijs niet voorzienbaar waren. 20. Indien de prijsstijging anders dan als gevolg van een wijziging van de overeenkomst meer bedraagt dan 10% en plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, dan is uitsluitend de Opdrachtgever die een beroep toekomt op titel 5 afdeling 3 van Boek 6 BW gerechtigd de overeenkomst door een schriftelijke verklaring te ontbinden, tenzij Gebruiker dan alsnog bereid is om de oorspronkelijke overeenkomst uit te voeren;- indien de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op Gebruiker rustende verplichting uit de wet;- indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zal plaatsvinden, of- indien bij levering van een zaak bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
artikel 4. Opschorting, ontbinding en tussentijdse opzegging van de overeenkomst
2. Voorts is Gebruiker bevoegd de overeenkomst te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de overeenkomst onmogelijk is of indien dit niet van hem kan worden gevergd. 3. Indien de overeenkomst wordt ontbonden zijn de vorderingen van Gebruiker op de Opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar. Indien Gebruiker de nakoming van de verplichtingen opschort, behoudt hij zijn aanspraken uit de wet en overeenkomst. 4. Indien Gebruiker tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan. 5.Indien de ontbinding aan de Opdrachtgever toerekenbaar is, is Gebruiker gerechtigd schade te vorderen, daaronder begrepen de kosten, daardoor direct en indirect ontstaan. 6. Indien de Opdrachtgever zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is Gebruiker gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling, terwijl de Opdrachtgever, uit hoofde van wanprestatie, wél tot schadevergoeding of schadeloosstelling is verplicht. 7. Indien de overeenkomst tussentijds wordt opgezegd door Gebruiker, zal Gebruiker in overleg met de Opdrachtgever zorgdragen voor overdracht van nog te verrichten werkzaamheden aan derden. Dit tenzij de opzegging aan de Opdrachtgever toerekenbaar is. Indien de overdracht van de werkzaamheden voor Gebruiker extra kosten met zich meebrengt, dan worden deze aan de Opdrachtgever in rekening gebracht. De Opdrachtgever is gehouden deze kosten binnen de daarvoor genoemde termijn te voldoen, tenzij Gebruiker anders aangeeft. 8. In geval van liquidatie, van (aanvrage van) surséance van betaling of faillissement, van beslaglegging - indien en voor zover het beslag niet binnen drie maanden is opgeheven - ten laste van de Opdrachtgever, van schuldsanering of een andere omstandigheid waardoor de Opdrachtgever niet langer vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken, staat het Gebruiker vrij om de overeenkomst terstond en met directe ingang op te zeggen dan wel de order of overeenkomst te annuleren, zonder enige verplichting zijnerzijds tot betaling van enige schadevergoeding of schadeloosstelling. De vorderingen van Gebruiker op de Opdrachtgever zijn in dat geval onmiddellijk opeisbaar. 9. Indien de Opdrachtgever een geplaatste order geheel of gedeeltelijk annuleert, dan zullen de werkzaamheden die werden verricht en de daarvoor bestelde of gereedgemaakte zaken, vermeerdert met de eventuele aan- afvoer- en afleveringskosten daarvan en de voor de uitvoering van de overeenkomst gereserveerde arbeidstijd, integraal aan de Opdrachtgever in rekening worden gebracht.
artikel 5. Overmacht
2. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, voorzien of niet-voorzien, waarop Gebruiker geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor Gebruiker niet in staat is zijn verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van Gebruiker of van derden daaronder begrepen. Gebruiker heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen indien de omstandigheid die (verdere) nakoming van de overeenkomst verhindert, intreedt nadat Gebruiker zijn verbintenis had moeten nakomen. 3. Gebruiker kan gedurende de periode dat de overmacht voortduurt de verplichtingen uit de overeenkomst opschorten. Indien deze periode langer duurt dan twee maanden, dan is ieder der partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden, zonder verplichting tot vergoeding van schade aan de andere partij. 4. Voor zoveel Gebruiker ten tijde van het intreden van overmacht zijn verplichtingen uit de overeenkomst inmiddels gedeeltelijk is nagekomen of deze zal kunnen nakomen, en aan het nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte zelfstandige waarde toekomt, is Gebruiker gerechtigd om het reeds nagekomen respectievelijk na te komen gedeelte separaat te factureren. De Opdrachtgever is gehouden deze factuur te voldoen als ware er sprake van een afzonderlijke overeenkomst.
artikel 6. Betaling en incassokosten
2. Indien de Opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de Opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De Opdrachtgever is alsdan een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.3. Gebruiker heeft het recht de door Opdrachtgever gedane betalingen te laten strekken in de eerste plaats in mindering van de kosten, vervolgens in mindering van de opengevallen rente en tenslotte in mindering van de hoofdsom en de lopende rente. Gebruiker kan, zonder daardoor in verzuim te komen, een aanbod tot betaling weigeren, indien de Opdrachtgever een andere volgorde voor de toerekening van de betaling aanwijst. Gebruiker kan volledige aflossing van de hoofdsom weigeren, indien daarbij niet eveneens de opengevallen en lopende rente en incassokosten worden voldaan. 4. De Opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan Gebruiker verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op. De Opdrachtgever die geen beroep toekomt op afdeling 6.5.3 (de artikelen 231 tot en met 247 boek 6 BW) is evenmin gerechtigd om de betaling van een factuur om een andere reden dan de reden van bezwaren tegen de hoogte van een factuur, op te schorten. 5. Indien de Opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de Opdrachtgever. De buitengerechtelijke kosten worden berekend op basis van de wet, gespecificeerd, momenteel volgens het Rapport Voorwerk en artikel 6:96 lid 2 onder c BW. Indien Gebruiker echter hogere kosten ter incasso heeft gemaakt die redelijkerwijs noodzakelijk waren, komen de werkelijk gemaakte kosten voor vergoeding in aanmerking. De Opdrachtgever is over de verschuldigde incassokosten eveneens rente verschuldigd. De eventuele gemaakte gerechtelijke en executiekosten zullen eveneens op de Opdrachtgever worden verhaald.
artikel 7. Eigendomsvoorbehoud
2. Het door Gebruiker geleverde, dat ingevolge lid 1. onder het eigendomsvoorbehoud valt, mag niet worden doorverkocht en mag niet als betaalmiddel worden gebruikt. De Opdrachtgever is niet bevoegd om hetgeen onder het eigendomsvoorbehoud valt te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren. 3. De Opdrachtgever dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten van Gebruiker veilig te stellen. Indien derde(n) beslag leggen op het onder eigendomsvoorbehoud geleverde dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, dan is de Opdrachtgever verplicht om Gebruiker daarvan onmiddellijk op de hoogte te stellen. Voorts verplicht de Opdrachtgever zich om het onder eigendomsvoorbehoud geleverde te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis van deze verzekering op eerste verzoek aan Gebruiker ter inzage te geven. Bij een eventuele uitkering van de verzekering is Gebruiker gerechtigd tot deze penningen. Voor zoveel als nodig verbindt de Opdrachtgever zich er jegens Gebruiker bij voorbaat toe om zijn medewerking te verlenen aan al hetgeen dat in dat kader nodig of wenselijk mocht (blijken) te zijn. 4. Voor het geval Gebruiker zijn in dit artikel aangeduide eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Opdrachtgever bij voorbaat onvoorwaardelijke en niet herroepelijke toestemming aan Gebruiker en door Gebruiker aan te wijzen derden om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen van Gebruiker zich bevinden en deze terug te nemen.
artikel 8. Aansprakelijkheid
2. Gebruiker is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Gebruiker is uitgegaan van door of namens de Opdrachtgever verstrekte onjuiste en / of onvolledige gegevens. 3. Indien Gebruiker aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Gebruiker beperkt tot maximaal tweemaal de factuurwaarde van de order, althans tot dat gedeelte van de order waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. 4. De aansprakelijkheid van Gebruiker is in ieder geval steeds beperkt tot het bedrag der uitkering van zijn verzekeraar in voorkomend geval. 5. Gebruiker is uitsluitend aansprakelijk voor directe schade. 6. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze voorwaarden, de eventuele redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Gebruiker aan de overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Gebruiker toegerekend kunnen worden en redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden. Gebruiker is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie. 7. De in dit artikel opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of grove schuld van Gebruiker of zijn leidinggevende ondergeschikten.
artikel 9. Vrijwaring
artikel 10. Toepasselijk recht en geschillen
2. De rechter in de vestigingsplaats van Gebruiker is bij uitsluiting bevoegd van geschillen kennis te nemen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft. Niettemin heeft Gebruiker het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter. 3. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
artikel 11. Vindplaats en wijziging voorwaarden
2. Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de rechtsbetrekking met Gebruiker. 3. De Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan. |